24. okt. 2012

Dåpskjolen

Litt om dåpskjolen.
Dåpskjolen har jeg sydd om fra brudekjolen min. Jeg tok vare på alle detaljene og brukte de som pynt på kjolen. Så har jeg brodert på navn og dåpsdato til de som har brukt den. Sateng pyntebåndene kan byttes ut. Jeg har brukt grønn og lilla på mine to barn. Sistemann hadde rosa.  
 
 
 En uke før dåpen måtte jeg hive meg rundt og lage kjole til meg selv. Jeg orket ikke stresset med å ta av å på bunaden for hver amming. Så da kjøpte jeg stoff, målte litt, klippet litt og sydde litt, og fikk laget en kjole jeg gjorde om til ammekjole. Kjempefornøyd. 


 
Foran

Detaljbilde av de som har brukt kjolen

Broderte på små barnesko. Litt usikker på om det ble fint. Brukte feil farge på tråden.
Men ingenting å gjøre med det nå.

Arm

Knapper bak

Bak
 
Lua
 
Litt pynt bak på skulderen på min kjole. Mer hadde jeg ikke tid til sent lørdag kveld..
 
Mor og datter i hjemmesydde kjoler

1 kommentar: